Software in Excel


Ook een van de disipline’s van BTTvB is het maken van software voor startende ondernemers. Het doel hiervan is het effectiviteit te vergroten en tijdsbesparing en tevens een goed overzicht te houden over de kosten en uitgaven. Het programma wordt volledig aangepast aan de wensen van de opdrachtgever.

Dit geldt bijvoorbeeld voor Loodgieters, schilders, timmerlieden, elektriciens, klusbedrijven, ZZP ers, kleine handels ondernemingen, etc.
Indien u belangstelling heeft kan ik u een demonstratie verzorgen. 

1. Begroting (de basis).

Men kan op een simpele en snelle manier een begroting maken en wijzigen, waarbij een budgetstaat    en een verkoopstaat is voorzien. Prijzen kunnen ingevoerd worden en ook gemakkelijk gewijzigd worden. Tevens kan men de winstmarge zelf invoeren.

Verder behoren extra modules tot de mogelijkheden, zoals bijvoorbeeld:

1. Meer- en minderwerk staat.

2. Uitrekstaat.
Men kan aan de begroting een uitrekstaat koppelen zodat men weet wat er voor het project benodigd is. Met deze uittrekstaat kan men een prijsaanvraag doen bij de leverancier en men kan er een bestelopdracht van maken.

3. Afschrijving van gereedschappen, auto’s etc.
Per project kan men aan de hand van het budget een percentage invoeren voor de afschrijving van het gereedschap.

4. Urenstaat.

5. Factuurblad.
Met het factuurblad worden de in en uitgaande facturen automatisch verwerkt in de budget staat.
Men kan de inkomende en uitgaande facturen invoeren waardoor men altijd een up to date beeld heeft hoe het werk financieel loopt.

6. Voorraadbeheer.
Men kan de voorraad beheren. Als het werk opdracht wordt men gelijk kan zien of er van het gecalculeerde materiaal voldoende op voorraad is. Is er van het gecalculeerde iets niet of te weinig op voorraad dan wordt er duidelijk aangegeven wat er te kort is en hoeveel er te kort is.

7. Algemeen verzamelblad.
Hierin worden de belangrijkste cijfers weergegeven van verschillende opdrachten zoals b.v. omzet, uitgaande facturen, algemene kosten, kosten vervoer. Als dit een belasting jaar is hoeft u alleen dit blad naar u boekhouder te sturen i.v.m. de belastingaangifte en u bent klaar.

8. Een offerte in WORD.
Hierbij word automatisch een offerte in WORD aangemaakt waarbij de hoeveelheden en gebruikte materialen vermeld worden zoals berekend in de begroting.
 

Het voordeel hiervan is dat men altijd up to date is, tussentijds kunt u zien hoe het project loopt en kunt u eventueel tijdig maatregelen nemen. Tevens zullen de eventuele boekhoudkosten lager liggen omdat alles op een “dienblad” wordt aangereikt.

Voorbeelden